Regler for Søndagspart

REGLER FOR SØNDAGSPART ELEVPONY/-HEST

• Medlemmer af BLR kan få halvpart/søndagspart i klubbens elevheste/ ponyer

• Prisen for en søndagspart forudsætter, at der tilkøbes én ugentlig undervisningstime. Søndagsparten har udover undervisning en ridedag om søndagen

• Yderligere timer på hold betales særskilt

• I juli måned er der ingen undervisning

• Du må ride 1 time hver ridedag

• Ved ridning i naturen kan rides i 1 -1½ time. Ridning i naturen må kun ske sammen med andre. Minimum én rytter skal være over 18 år.

• Kan du ikke selv ride på dine ridedage, skal du aftale med den daglige underviser, hvem der rører hesten

• Klubben bestiller og betaler for smed, dyrlæge, forsikring og saddeltøj

• Du skal sørge for strigling/pasning af hesten/ponyen i ugens løb, samt pudse sadeltøj jævnligt

• Du skal i brug og pasning af hesten/ponyen altid udvise godt horsemanship

• Du skal regelmæssigt at rengøre boksen, krybben og vandkoppen

• Du skal følge klubbens almindelig gældende ordensreglement

• Klubben har ret til at bruge hesten/ponyen til undervisning

• Du har fortrinsret til hesten/ponyen til stævner og andre arrangementer, men du skal acceptere at dele hesten/ponyen med andre til disse arrangementer

• Tilmelding til stævner/arrangementer kan ikke ske hvis hesten/ponyen skal benyttes af klubben til fx undervisning

• Du kan kun melde til stævner/arrangementer uden for klubben, hvis det er aftalt med den daglige underviser.

• Du skal ikke betale for leje af hest/pony for arrangementer i BLR. Ved andre arrangementer/stævner etc. skal der betales i henhold til gældende prisliste.

• Den daglige underviser afgør, om hesten/ponyen er i stand til at deltage i det konkrete arrangement og i givet fald med hvor mange ryttere.

• Evt. flytning i forbindelse med arrangementer skal ske under størst mulig hensyntagen til de aftaler, der er lavet med parten om ridning

• Du er forpligtiget til at deltage i 1 arbejdsdag hvert halve år

• Aftalen om parten kan opsiges med en måneds varsel til hver den første i måneden til den daglige underviser.

• Den daglige underviser kan under hensyn til den daglige drift samt ved uregelmæssigheder fra partens side til enhver tid bringe aftalen til ophør uden varsel.

• Klubben afgør hvornår der foreligger uregelmæssigheder