UNDERVISNING

Herunder kan du læse mere om vores undervisningshold, mødetid, praktisk information og priser mv.

Hvis du vil skrives på venteliste til en prøvetime, er du velkommen til at udfylde kontakt formular - så hører du fra os i løbet af en uges tid.

Link til kontaktformular - Venteliste

Lørdagshold - Børn

Undervisningen om lørdagen er for nybegynedere og de allermindste, som ikke tidligere har redet eller har meget begrænset erfaring – altså for begyndere eller øvede begyndere.

Børn i alderen 3 – ca. 10 år kan deltage – alt efter deres fysiske og psykiske udvikling. Vi anbefaler, at børnene først begynder at ride i 4-5 års alderen, men vi har ryttere helt ned til 2-3 år.

Der rides 30 minutter pr. gang

Hverdagshold - Børn og voksne

Hvis børnene er let øvet eller ca. 10 år, når de skal starte til ridning, anbefaler vi, at de starter på et hverdagshold.

Voksne nybegyndere og øvet rider på hverdagshold.

Der rides 60 minutter pr. gang

Klubhold - Børn og voksne

Undervisningen er til dig, som ikke har mod på at ride selv og til handicappede, som ikke kan deltage i den vederlagsfrie ordning.

Der er hjælpere til rådighed i det omfang, den enkelte har behov for det.

PRAKTISKE FORHOLD

Rytter skal have

• Ridehjelm, der er CE-mærket med standard EN 1384:2017 eller VG1
    Til at starte med kan hjelmen lånes i rideklubben

• Lukket fodtøj med hæl f.eks. gummistøvler, dog uden grov skridsikker bund

Tennissko og lignende med glat bund, er ikke sikkerhedsmæssigt korrekt, da foden kan glide igennem stigbøjler og udgøre en farlig situation.

• Handsker, anbefales uanset årstid, da fingre let bliver belastet hvis hesten rykker i tøjlen.

• Sikkerhedsvest, er ikke et krav, men anbefales

MØDETID

Mød op senest 30 minutter før undervisningen starter, så du kan nå at strigle og sadle op.

På lørdagshold er der altid hjælp til opsadling.

HJÆLPER

Du som forældre skal være indstillet på at trække ponyen med barnet, hvis barnet ikke kan ride alene på ponyen.

På lørdagshold skal der altid være en hjælper med.

Forældrene skal også bære fornuftigt lukket fodtøj - ikke clogs eller sandaler.

MELD ALTID AFBUD, NÅR I IKKE KAN KOMME

Send en besked via SMS eller messenger til en af underviserne - mindst en time før undervisning, så underviser har mulighed for at planlægge - Hestene bliver så kede af det, når de alligevel ikke skal strigles og rides

I er altid velkomne til at kontakte én af vore undervisere for at bestille en gratis prøvetime/blive skrevet på venteliste eller få en snak.

Se kontaktinfo til undervisere

PRIS OG KONTINGENT

Kontigent:

Lørdagshold 100 kr. pr. halvår

Hverdagshold/klubhold = 200 kr. pr. halvår

Pris:

Lørdagshold = 250 kr. pr. måned

Hverdagshold under 18 år = 325 kr. pr. måned

Hverdagshold over 18 år = 350kr. pr. måned

Klubhold m/1 hjælper = 370 kr. pr måned

Kontigent opkræves i januar og august og ridning betales pr. kvartal forud

Se prislisten